محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

پنجشنبه 2 بهمن ماه 1393 محفل قرآن امیرالمؤمنین (علیه السلام) ساعت 19 به میزبانی جناب آقای بصیریان و به یاد شهید والامقام محمدعلی کریمی برگزار گردید.

اجرای این هفته برعهده آقای کمالی بود که ضمن قرائت آیات 14 تا 28 سوره مبارکه قصص به برخی نکات تجویدی و تفسیری این آیات پرداختند.

پس از آن نیز از بیانات جناب آقای رفیعی استفاده کردیم.

گزیده ای از مباحث ارائه شده:

وقتی مؤمن در مسیر خداوند قرار بگیرد و فقط خداوند را بخواهد، کارِ سختِ مبارزه با نفس و شیطان را در پیش خواهد گرفت و تازه آن موقع است که شیطان و هوای نفس سعی در گمراهی او دارند.

سختی های این راه محبّت خداوند را به دل می اندازد ؛ وقتی محبّت خداوند بیاید ، از دنیا فاصله میگیریم . یعنی در عین حالی که در دنیا زندگی میکنیم و از زینت های آن استفاده درست میکنیم ولی به آنها نیز دل نمیبندیم . وقتی انسان از دنیا فاصله گرفت، از تمام قوا و تلاش و خود بهره میگیرد تا به خدا برسد.

وقتی این اتفاقات افتاد ، مرحله به مرحله ، حجاب های بین ما و خداوند کنار میرود . وقتی به این معرفت ها برسیم ، بسیاری از اصول اخلاقی هم درست میشود و کار های غیر اخلاقی مانند حسد و ... نیز از بین میرود.

این مسیر باعث "افزایش ظرفیت ما" و "بزرگی دلمان" میشود . اگر این گونه شد ، به سمت خدا حرکت کرده ایم و دیگر چیزی جز او را نمی خواهیم . درست است که ما الان به سمت خوبی ها میرویم ولی متاسفانه به سمت خود خدا نمیرویم.

در صورت حرکت به سمت خدا ، انسان به یک نقطه ای میرسد که تمام وجودش را عجز و فقرالهی فرا میگیرد و فقط انسانی که به این مقام برسد آن را میفهمد.

ما برای رسیدن به خداوند باید از بیت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) وارد شویم ؛ در اینجا شبهه ای بوجود می آید که آیا منظور این است که فقط به نبی اکرم(ص) توجه کنیم؟؟؟ خیر ما میگوییم هدف خداست ولی راه میانبر ، بیت {ولایت} نبی اکرم (ص) میباشد.

این که دشمنان به نبی اکرم (ص) توهین میکنند ، بخاطر این است که فهمیده اند که راه عبد الله شدن ، نبی اکرم است و وقتی که انسان ها عبد الله بشوند ، دیگر بندگی آنها {ظالمین و مستکبرین} را نمیکنند.

وقتی قضیه ذبح حضرت اسماعیل پیش آمد، به حضرت ابراهیم که مظهر توحید است، وحی شد که تو ظرفیت بلای عظیم را نداری ولی ظرفیت این بلای عظیم را نبی اکرم (ص) و سید الشهدا (ع) داشتند . (وَفَدَینَاهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ( الصافات/107

برای همین است که گفته میشود همه انبیا و اولیا برای سیدالشهدا گریه کرده اند . مثلا توبه حضرت آدم زمانی پذیرفته شد که بر سیدالشهدا گریست.

ورود به این بلاها، بالاترین مقامی که به انسان میدهد، مقام رضوان است.

قرائت حدیث علوی توسط نوجوان قرآنی ، آقای رحیمی

اهدای جوایز به برخی نوجوانان قرآن دوست محفل

نظرات  (۹)

مسئول وبلاگ یه رکورد تازه ثبت کرد
گزارش امشب را همین امشب روی وبلاگ قرار داد
احسنت
دم شما گرم
سمت چپ وبلاگ را هم دوستان دقت کنند
ابتکارات جالبی کار شده
مباحث مطرح شده در جلسات محفل
حدیث و شهید هفته
آدرس جلسات و...
۰۳ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۴۰ دم شما گرم بابا
واقعا پس از یه دوره طولانی وبلاگ بهئ روز های خوشی وفعال بودن خودش رسید.
ممنون از تمامی مسولین جدیدی وقدیمی
اینا بدونید و بلد باشید
اگه وبلاگ بروز باشه این موقع از شب هم باز دید کننده داره.
اجرتون با امیر المؤمنین
ان شالله شهید بشید.
                                     " فقط همین"
آیا واقعا محفل ساعت19 شروع شد؟
خودت مدیر وبلاگ که ساعت 19:15 توی کوچه بودی
لطفا دفعه بعد اگه سر ساعت نرفتی از دوستان دیگه ساعت دقیق شروع محفل را سوال کن
۰۳ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۳۵ شهید محمد علی کریمی
سلام
از اینکه این هفته به یاد من محفل خودتون را برگزار کردید ممنونم.
دعا میکنم قبل از اینکه بمیرید خدا شما را مثل من بکشه
به قول همسنگری خودم حاج مهندس: خدایا ما را بکش و تا نکشته ای از این دنیا مبر!
خداقوت خیلی زیبابودان شااله هرهفت همین طورسریع وزیباکارکنیدتشکر
۰۸ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۰۸ محمد مهدی کریمی

من از این وبلاگ خیلی خیلی خوشم میاید با صلوات بر محمدواله او

 

سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی