محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

سال های گذشته جشن سیزدهم رجب در منزل آقا فرهاد کریمی برگزار می شد اما امسال علی آقای کریمی از السابقون محفل سبقت گرفته بود و از مدت ها پیش جشن محفل را رزرو کرده بود. از چند روز قبل از آن هم با محمدحسین عمادی (مسئول تبلیغات محفل) دست به کار تهیه و نوسازی اسباب تزیینی محفل شده بودند. از روز یکشنبه نیز بچه های تبلیغات، مشغول آماده کردن فضای محفل برای برگزاری جشن میلاد شده بودند. تیم تبلیغات قدیم و جدید محفل بنرهایی مزین به نام امام علی بن ابی طالب را آماده کرده بودند تا به در و دیوار بزنند. از تیرهای وسط خیابان اندآن بگیر تا داخل کوچه. راه پله های خانه را که بالا میرفتی در کنار تزئینات، جملاتی ناب در بیان مقامات و فضائل امیرالمؤمنین انسان را به فکر می انداخت که "یا امیرالمؤمنین، افتخار میکنیم که شیعه ی شماییم ولی شرمنده ایم که نمی توانیم برای شما مایه ی آبرو باشیم".

اردوی محفل مشترک با گروه کوهنوردی بسیج رسول اکرم با زحمت فراوان آقایان محمدکمالی،مهدی رحیمی برگزار گردید.بچه ها در بسیج منتظر اتوبوس بودند و مسئولان اردو به دنبال فراهم کردن تجهیزات اردو.

ساعت حرکت قرار بود 23:30 باشد ولی طبق روال همیشگی با تاخیر 1 ساعت حرکت کردیم.زمانی که اتوبوس حرکت کرد آقای ابراهیم کمالی اداب اردو را خواند و اعضا شروع به خواندن کردند.سپس بچه ها درون کیف شخص محترمی پوفکی یافتند و شروع به زدن همدیگر کردند و راننده نیز عصبانی شد و در وسط جاده نگه داشت و گفت هر که میخواهد کشتی بگیرد پایین.درون این افراد اخراجی،فردی که خود را متعهد میخواند (مهندس) و مدام تکرار می کرد نیز بود که به شدت از رفتار راننده ناراحت شد.موقع اذان که شد نگه داشتیم و نماز را پشت سر استاد رفیعی خواندیم و دوباره شروع به حرکت کردیم.یک ساعتی طول نکشید که رسیدیم.

ابتدا صبحانه را خوردیم و سپس شروع به حرکت کردیم.راه به شدت زیبا و کمی دشوار بود.در میان راه متاهل ها ایستادند و بچه های مجرد ادامه دادند.دلیل ایستادن متاهل ها این بود که استاد رفیعی سخنرانی محدودی برای آن ها داشت.مسئول محفل استاد رفیعی از همسران فعالان محفل و خود افراد تشکر کرد و از آنها خواستند که در امور جاری محفل همکاری و همراهی داشته باشند و در محفل حضوری مداوم و جدیت بیشتری به خرج دهند.

سپس بچه ها به ابشار رسیدند و شروع به خیس کردن افراد کردند و به جز اقای رفیعی همه خیس شدند.حتی فرهاد که می گفت من قلب دردیم و التماس کرد و یا آقای زهتاب که التماس فراوانی کرد اما فایده نداشت در ضمن نقشه ی مهدی رحیمی بود که از شنبه باید می رفت به دنبال یک کار جدید.

برگشتیم و در آفتاب ایستادیم تا خشک شویم و سپس نماز ظهر و عصر را خواندیم.

و بریانی اعظم شروع به کار کرد.بریانی بی نظیر اماده شد و همه لذت بردند.

سپس وسایل را جمع کرده و بازگشتیم.در راه بازگشت به ما کیک و بستنی دادند اما چه بستنی های بیمزه ای.ساعت 9بود که ایستادیم و نمازجماعتی خواندیم و دو ساعت بعد رسیدیم.و

در پایان باز هم از آقایان محمد کمالی و مهدی رحیمی تشکر می کنیم بابت زحمات فراوانشان.

حقوق اداره کاری


جلسه این هفته راس ساعت 21 آغاز و ساعت 23 به اتمام رسید.مجری این هفته آقای محمدمهدی کمالی،و سخنرانی این هفته توسط مسئول محفل استاد رفیعی ایراد شد.

جلسه با یاد شهیدبزرگوار عبدالکریم طاهری برگزار گردید.

گزیده ای از سخنرانی خطیب توانا استاد رفیعی:

ما در زندگی هایمان دو نوع مبارزه داریم،1.مبارزه ی درونی که همان جهاد اکبر است که صلاح آن تقوای الهی است.2.مبارزه ی بیرونی که همان جهاد اصغر است که صلاح آن آهن و...است.

وصییت نامه دومین پیش قدم شهادت در محل ، شهید عبدالکریم طاهری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

الله جل جلاله و محمد (ص ) عبده و رسوله و على ابن ابیطالب و یازده فرزندان معصوم از حسن تا مهدى امامان من هستند و خدا را به وحدانیت و بى شریک و نظیر و لایموت و قدیر و حى و خالق و با تمام صفات ثبوتیه و صفات سلبیه قبول دارم و یکصد و بیست و چهار هزار پیغمبر و 12 امام بعد از پیغمبر خاتم را پذیرفتم‌اما بعد ، مرگ چیزیست که هیچ کس را جز خداوند از او فرارى نیست این یک نگرشى است و مکتبى است که مجاهد آگاهانه مى پذیرد و نداى حق را لبیک میگوید.

و اما وصیت اینجانب عبدالکریم طاهرى به هرکس می رسد این است که

مفضل بن عمر از امام صادق (علیه السلام ) سؤ ال کرد یابن رسول الله به چه دلیل على بن ابیطالب (علیه السلام ) قسیم الجنه و النار تقسیم کننده بهشت و جهنم شده است ؟
حضرت فرمودند: به سبب اینکه محبت به آن حضرت عین ایمان است و عداوت با او کفر است و تحقیقا بهشت فقط براى اهل ایمان آفریده شده است و جهنم صرفا براى اهل کفر؛ بدین علت قسمت کننده بهشت و جهنم است و کسى داخل بهشت نمى شود الا با محبت او و کسى داخل در جهنم نشود الا کسانى که دشمنى با آن حضرت را داشته باشند.

                                              متاسفانه این دانشگاه
 
 
    هنوز 313 فارغ التحصیل هم نداشته است ,
 
   این دانشگاه در تمام شبانه روز از شما آزمون به عمل می آورد .

 
مدارک لازم برای ثبت نام :
 
1. نماز اول وقت                                        
 
2 . ولایت مداری
 
3 . دائم الوضو بودن
 
4 . دلی پر از ثواب و قلبی آکنده ازیاد خدا داشتن



آقای حمید عابدی یکی از اعضاء محفل قرآن امیرالمومنین (علیه السلام) عازم مکه و مدینه منوره شده اند.و سه هفته ی پیش محمد کمالی عازم مکه و مدینه بودند و ما از خجالتش در آمدیم و خوشا به سعادت هر دوی آنها.

آقای عابدی از تمامی بچه های محفل خداحافظی نموده و انتظار دارد زمان برگشت ایشان با شرکت در مراسم شام، او را رو سپید کنیم.در ضمن هم ریش او از بچه ها درخواست کرده که شام را تشریف بیاورید.

                                                        بسمه تعالی


جلسه این هفته بالاخره راس ساعت برگزار گردید.اما مشکل همیشگی هنوز برطرف نشده و حاضران در جلسه و حتی مسئولان سر موقع در جلسه حاضر نبودند.لذا از تمام بچه های محفل درخواست میشود که سرموقع در جلسه حاضر باشند.

مجری این هفته جناب اقای مهدی کریمی بود و سخنرانی و مناجات این هفته نیز توسط مسئول محفل ایرادشد.

جلسه این هفته به یاد شهید محمدرضا تورجی زاده(شهید فاطمه) برگزار گردید.

بخشی از سخنرانی استاد رفیعی:(آیه ی 18 سوره ی توبه)

داخل پیامک های اطلاع رسانی جلسات محفل، محمدرضا یادگاری نوشته بود کوچه مسجد امام، کوچه شهید ماندگاری منزل آقای کمالی. ساعت شروع: 8 و نیم. ساعت 9 ربع کم که آدرس را پی گرفتم دیدم محفلی ها میهمان پدر حبیب هستند. این خانواده چند روزی است که دخترشان را به ازدواج محمد کمالی، از مسئولین محفل درآورده اند. ان شاءالله که در سایه ی امیرالمؤمنین زندگیشان سرشار از عبودیت پروردگار باشد. ما هم این پیوند مبارک را به هر دو خانواده بسیجی و قرآنی تبریک و شادباش عرض می کنیم.

اول جلسه حجت الاسلام حمید عابدی قرائت قرآن را شروع کرده بود. ابتدا خودش چند آیه ای از صفحات 338 و 339 را خوانده بود و بعد از دست راستش گفته بود بچه ها قرائت کنند. چند نفری که خواندند جناب عابدی چند سؤالی از آیات تلاوت شده پرسید. بچه ها کم و بیش جواب هایی دادند. خود ایشان جواب ها را کامل کرد و بعضی از آنها را هم حواله داد به خود دوستان تا تفاسیر را ببینند. به نظر می رسد یک بچه شیعه ی محفلی حتما باید در طول هفته برنامه ای برای مطالعه ی یک تفسیر خوب داشته باشد.