محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

وصییتنامه شهید کربلای ایران ، شلمچه ، حسینعلی عربیان بمناسبت ایام شهادت این بزرگوار

 

گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته میشوند مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگار متعال روزی میخورند.

با سلام و درود بی پایان بر امام زمان (عج) و سلام و درود بر نائب بر حقش امام خمینی و با سلام و درود بر شهیدان کربلای حسین و سلام بر شهیدان کربلای ایران

ای مردم شهید پرور ایران و ای مردم شهید پرور اصفهان و ای مردم شهید پرور خمینی شهر من کوچکتر از شما هستم که بخواهم برای شما پیامی دهم ولی باتوجه به وظیفه ای که شهیدان به دوش ما گذاشته اند ، پیامی را برای شما میفرستم .

شما باید فکر کنید ، که یک ملت مسلمان باید دستوری که اسلام فرموده است را اطاعت کنند. ما باید رژیم بعث عراق را نابود کنیم و انقلاب اسلامی را در کشور عراق پیاده کنیم.

دولت عراقی که چه کار هایی در کشور ما کرد . آبادان را با خاک یکسان کرد . خرمشهر را به شکل یک بیابان در آورد . پالایشگاه آبادان را بمباران کرد و با زدن صد ها موشک در دزفول و اندیمشک باعث قتل کودکان و مردم مظلوم شد .

ای خائن ؛ ای زیر سلطه آمریکا ؛ تو از طرفی از صلح دم میزنی و از طرفی دیگر به قطار و هواپیما های مسافر بری حمله میکنی!!!

ای از خدا بی خبران ؛ بدانید اسلام و قرآن را هیچ کسی نمیتواند زیر پا بگذارد.

ای صدام خائن ؛ تو کسی هستی که زیر سلطه شیطان بزرگ ، آمریکا ، پرورش یافته ای...!

با نام و یاد خدا جلسه این هفته را سر موعد شروع کردیم. منزل آقای بهمن رحیمی واقع در محله ی رضویه. البته دوستان آدرس را کمی غیر دقیق اعلام کرده بودند که موجب سردرگمی تعدادی از محفلی ها شده بود.

تصویر شهید حمید کریمی زینت بخش جلسه بود. چون در آستانه ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان هستیم جوان ترین شهید محل برای این هفته  انتخاب شده بود. ان شاءالله که با جوان روز کربلا محشور شویم.

از قاریان ممتاز اصفهان، میهمان محفلی ها بود. جناب آقای ملایی با انتخاب آیات پایانی سوره حشر که به بیان اسماء و صفات خداوند تبارک و تعالی می پردازد صوتی زیبا و دلنشین ارائه دادند.

آقای مهندس رفیعی این هفته نتوانسته بودند در محفل حضور یابند که همین موجب شد تعدادی از دوستان زودتر از اینکه جلسه تمام شود محفل را ترک کنند. اما در عوض حاضران از صحبت های حاج آقا حمید عابدی استفاده کردند. درباره ی شرایط استجابت دعا آن هم در ایام ماه شعبان و در آستانه ماه میهمانی خدا. در پایان جلسه همه دوستان به همراه علی آقای کریمی دعای سلامتی امام زمان(عج) را زمزمه کردند.

مسئولین محفل در ایام ولادت سرور جوانان اهل بهشت، امام حسین علیه السلام، برادر با وفای ایشان ابوالفضل العباس(ع) و فرزند گرامیشان امام زین العابدین(ع) اقدام به توزیع شیرینی و شربت کردند. این حرکت که مورد استقبال رهگذاران قرار گرفته بود روبروی دفتر محفل انجام شد. فضای دفتر و محل انجام این اقدام شادی آفرین، عطرآگین به نوای ذکر ائمه اطهار علیهم السلام به وسیله باند و اکو مسئولینِ صوت محفل بود. سالهای گذشته نیز شاهد انجام چنین بزرگداشت هایی از سوی مسئولین محفل بوده ایم. امیدواریم با توجه هر چه بیشتر به شادی های ائمه علیهم السلام، چهره ی بشاشِ مراسمات مذهبی شیعه را نیز به نمایش بگذاریم.

ان شاءالله که مرضی رضای حق تعالی قرار بگیرد.

*وقتی قطرات باران و باد شدید لنز دوربین را کثیف می کند!

خداوند وجود نبی اکرم(ص) را یکی از بزرگ ترین نعمت های دنیا قرار اه اند. خدایی که برای هیچ نعمتی منت بر سر هیچ بنده ای حتی کافران نمی گذارد، برای وجود نبی اکرم(ص) منت نهاده. وجود رسول ا.. رحمتی است برای جهانیان و کسانی از این رحمت استفاده می کنند که مومن باشند و تقوا پیشه کنند.

اگر رحمت خدا را 100جزء فرض کنیم، تنها 1 جزء آن در این دنیاست و 99 جزء دیگر آن در قیامت است که به وسیله ی نبی اکرم به بندگان خدا اعطا خواهد شد.

این دنیا در برابر قیامت قابل مقایسه نیست. عمر ما در این دنیا بالاخره تمام می شود ولی آنجا (قیامت) غیر قابل شمارش است و بی نهایت است اما باید توجه کرد که مزرعه ی آخرت،دنیاست.

ما باید پا جای پای قرآن و اهل البیت بگذاریم وگرنه به سعادت نمیرسیم. راه سعادت ما فقط فقط از سمت نبی اکرم وجود دارد و بقیه ی راه ها بن بست است.

خداوند در جای دیگر فرموده: هرکس من را دوست دارد باید از نبی من تبعیت کند آن هم تبعیت کامل.

تبرکی از آقای رفیعی: پیامبر اعظم(ص) می فرمایند به حساب خود رسیدگی کنید قبل از آنکه به حساب شما رسیدگی کنند و خودتان را وزن کنید قبل از آنکه وزنتان را محاسبه کنند زیرا در قیامت نمی توانیم به وزن و حساب خود چیزی اضافه کنیم و فرمودند خود را برای روز بزرگ قیامت آماده کنید.

 

دانلود مولودی

 دریافت

 

 

جلسه این هفته در منزل آقای رحیمی به یاد شهید بزرگوار مهدی کریمی برگزار شد. اجرای این هفته را آقای عابدی بر عهده داشتند. پس از تلاوت صفحات 345 و 346 نکات تفسیری و تجویدی صفحات تلاوت شده ارائه گردید.

 

این هفته در محضر حافظ و نخبه ی قرآنی آقای نژادتبریزی بودیم

این هفته جلسه قرآن به میزبانی آقای یادگاری(مسؤل آدرس ها) در ساعت 21:15 دقیقه و با اجرای برنامه روخوانی قرآن توسط آقای مهدی کریمی شروع گردید که به تلاوت صفحات 343 و 344 از آیه 18 الی 42 سوره مؤمنون توسط شرکت کنندگان و بیان ترجمه و نکاتی از آیات 28 الی 32 توسط آقای کریمی ختم گردید.

در ادامه برنامه این هفته نیز از سخنرانی جناب استاد رفیعی با موضوع بعثت پیامبر(ص) بهره برده که خلاصه از آن را از نظر می گذرانیم:

خداوند از قبل تولد پیامبر خاتم توسط انبیاء دیگر تبلیغ ایشان را کرده است تا حضرت عیسی که ایشان به عنوان مبشر برای نبی آخر زمان یاد میکند و یا حضرت ابراهیم که به هنگام پایان یافتن ساخت خانه خدا این درخواست را از خدا دارد:

روز مَبْعَث بر پایهٔ باورهای اسلامی، روزی است که محمد، پیامبر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. مسلمانان معنقدند او در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند. محمد در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد.

بر اساس باور شیعیان، محمد مصطفی در روز ۲۷ رجب عام الفیل، سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام مبعوث شد. شیعیان این روز را جشن می‌گیرند و در روایات اسلامی اعمال مستحبی برای روز مبعث پیش بینی شده‌است. دعا، نماز و غسل مستحب از اعمال این روز است.

در نزد اهل سنت تاریخ دقیق بعثت پیامبر مشخص نیز ولی بعضی معتقدند که این واقعه در شب ۲۱ ماه رمضان بوده است. به دلیل نامعلوم بودن تاریخ، مبعث نزد اهل سنت جشن گرفته نمی‌شود.

 حضرت محمد مصطفی در روز (۲۷ رجب) سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.