محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اعتقاد ما این است که غدیر فراتر از یک واقعه ی یک روزه است که در هجدهم ذی الحجه سال آخر عمر شریف رسول خدا اتفاق افتاده است بلکه غدیر یک تاریخ است تاریخی که اولش جبل النور است آنگاه که ندا داده شد "اقرأ بسم ربک الذی خلق". که اگر غدیر نبود به کلی فراموش می شد آنچه بر پیامبر خدا نازل شده بود. غدیر یک تاریخ است تاریخی سرخ که از مدینه شروع شد آنگاه که عده ای غصب کردند خلافت رسول الله را و بقیه ی مردم بی تفاوت به نظاره نشسته بودند ظلم بزرگ بر بشریت را. غدیر یک تاریخ است تاریخی سرخ که میانش کربلاست آنجا که اوج انحطاط امت را در کشته ی دوشنبه ی سقیفه باید دید نه در پنجشنبه ی عاشورا. و غدیر یک تاریخ است که سرانجامش ظهور است. ظهوری که انتقام بزرگ گرفته خواهد شد از همه ی ظلم هایی که در حق غدیر کردند.

بچه های زحمت کش محفل،کار فرهنگی بسیار جالبی را در محله اندان به دنبال اجرا هستند که شروعش از روز یک شنبه93/07/14 بود به این صورت که جمعی از بچه های محفل برای نماز مغرب و عشاء  به مسجد مصلی رفته و پس از اتمام نماز حاج اقا قاسمی،توضیحاتی از غدیر برای نمازگزاران شرح داده و سپس کلیپی کوتاه از جریان روز غدیر پخش شده و از تمام نمازگزاران دعوت به جشن غدیر شد.

برنامه هرشب به همین روال پیش خواهد رفت.

لذا درخواست می شود طبق برنامه زیر هرشبی در هر مسجدی که محفل برنامه داشت شرکت نمایید.

برنامه ستاد غدیر در مساجد:

یک شنبه: مسجد مصلی

دو شنبه:مسجد جامع رضوی

سه شنبه:مسجد مجیر

چهار شنبه:مسجد المهدی

پنج شنبه:مسجد جامع امام خمینی(ره)

جمعه:مسجد حجت


تصاویر ستاد غدیر در مسجد مصلی:

امام صادق (ع) :

به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی (( روز غدیر )) را می شناختند ، فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه میکردند و بخششهای خدا به کسی که آن روز را شناخته ، قابل شمارش نیست.

مصباح المتهجد، صفحه 738