محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

گزیده ای از مباحث استاد رفیعی در اولین جلسه ماه مبارک رمضان:

ماه رمضان ، ماه طهارت است زیرا این ماه ما را از همه ی شرک ها رها می کند. خیلی از ما شرک خفی داریم و متوجه نیستیم. آدم وقتی عظمت این ماه را می شنود گیج می شود که چکار کند؟ کار خاصی لازم نیست همین که در هنگام روزه متوجه باشیم کافی ست. روزه متعلق به جسم است که مرکب روح است ولی این پاکی ما از همین جسم شروع می شود. بسیاری از دستورات اسلام مربوط به اعضا و جوارح است.

این جسم وقتی به خاک سپرده می شود از بین می رود ولی چه اتفاقی می افتد که وقتی استخوان های شهدا را تشییع می کنند ، انسان متحول می شود و اشکش جاری می شود ؟

در قیامت نیز جسمی برای ما در نظر گرفته اند که با این جسم متفاوت است که آن جسم را اعمال ما در این دنیا شکل می دهند و مقاوم می کنند.

حضرت علی از پیامبر پرسیدند بهترین عمل در این ماه چیست؟ پیامبر فرمودند: ترک گناه.

الآن جزء خوانی مرسوم است که کار بسیار خوبی ست ولی سعی کنید هر روز یک آیه را نیز فهم کنید.

نکته ی دیگر اینکه درست است که در تابستان هوا گرم است ولی شرط ادب این نیست که گلایه کنید حتی سعی کنید ذره ای به فکرتان هم نیاید آن وقت است که روزه شیرین می شود.

در این ماه سعی کنید اهل احسان شوید ونیز صلوات بسیار بفرستید. صلوات را اگر می خواهید درک کنید ؛ دقت کنید که چون نبی اکرم واسطه ی فیض خداست وقتی شما از خدا می خواهید که به نبی اکرم درود فرستاده شود این درود به خودتان بر می گردد.

روزه متعلق به جسم است ولی با توجه به این معارف تبدیل به ملکوت می شود.

و نکته آخر این که عزیزان ماه مبارک رمضان به این دلیل رمضان نامیده شده است که گناهان را می سوزاند.


همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، وبلاگ محفل قرآن امیرالمؤمنین (علیه السلام) مباحثی که توسط سخنران و مسئول محفل در جلسات ماه رمضان سال گذشته در این محفل نورانی بیان گردیده است را منتشر نمود.

خدا را سپاس می گوییم بابت همه ی نعمت های بی کران، به خصوص توفیق حضور در این میهمانی باشکوه را. سپاس ما بابت حضور در این ماه پر برکت، حداقل کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

اگر میزبانی از افرادی دعوت کند، آن افراد چشم به رحمت او دارند؛در این میهمانی میزبان ما خداست...

در آخرین شب جمعه از ماه شعبان، محفل به میزبانی آقای احمدرضا عمادی و بیاد شهید والامقام حسینعلی عربیان برگزار گردید . اجرای این هفته به عهده آقای کمالی بوده که با تلاوت آیات صفحات 425 و 426 قرآن کریم همراه گردید و در ادامه از صبحت های استاد رفیعی استفاده کرده و محفل با مداحی آقای قاسمی به پایان رسید .

گزیده ای از سخنرانی استاد رفیعی:

هنگامی که مؤمن مؤدب به آداب الهی شد خداوند را عیناً خواهد دید و نه ذهنی. اگر چه مرحله درک ذهنی خداوند، برای ابتدای کار و توجه به پروردگار خوب است، ولی کافی نیست. اگر این توجه و درک ذهنی ما استمرار داشته باشد از ذهن به قلب تبدیل خواهد شد.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا 

اى کسانى که ایمان آورده‏ اید، خدا را بسیار یاد کنید

وبلاگ محفل قرآن امیرالمومنین (علیه السلام) به مناسبت سالروز شهادت شهید  والامقام،بسیجی دلاور،شهید حسینعلی عربیان اقدام به انتشار فرازهایی از وصیتنامه این کبوتر عاشق الهی نموده است.

فراز هایی از وصیتنامه شهید حسینعلی عربیان:

گمان مبرید آنان که در راه خدا کشته میشوند مرده اند بلکه زنده اند و نزد پروردگار متعال روزی میخورند.

با سلام و درود بی پایان بر امام زمان (عج) و سلام و درود بر نائب بر حقش امام خمینی و با سلام و درود بر شهیدان کربلای حسین و سلام بر شهیدان کربلای ایران و با سلام خدمت خانواده های شهیدانِ جنگ تحمیلی و سلام بر رزمندگان اسلام که در جبهه های حق علیه باطل با کافران صدام میجنگند.


جلسه این هفته محفل بعد از جشن های ولادت آخرین ذخیره الهی حضرت صاحب الامر(عج) و سالگرد وفات منتظر حقیقی ظهور آن حضرت، امام خمینی (ره) برگزار شد. محفل که میهمان خانواده شهید عموشاهی بود از ساعت 21:30 با تلاوت صفحاتی از قرآن کریم شروع شد. بعد از آن مثل هفته های گذشته از سخنرانی آقای رفیعی استفاده شد و در انتها دعای سلامتی امام زمان(عج) زمزمه شد.باشدکه مورد قبول حضرتش قرار گیرد.

خلاصه ای از مباحث مطرح شده در این جلسه محفل:

توجه به امام عصر(عج) و توسل به ایشان سرمنشأ برکات و خیراتی برای زندگی مؤمن است. توجه به ایشان منشأ اثرات زیادی در زندگی ماست.


هدایت اکتسابی

یکی از نعماتی که در قرآن ذکر شده است نعمت هدایت اکتسابی است یعنی هدایتی که ما خودمان از پروردگار بدست می­ آوریم. عطای محض پروردگار همه ی موجودات را برای رسیدن به مطلوب هدایت می کند. این هدایت طبیعی است. ولی انسان متمایز از دیگر موجودات می تواند به هدایت اکتسابی دست یابد. این از بزرگترین نعم خدا به اشرف مخلوقات است.

برای مقاطعی از زمان ها و مکان های ما آدابی هست (مثل اعمال شب های قدر، روزه های ماه رمضان، شب نیمه شعبان و ...) که اگر کسی مؤدب به این آداب شد به هدایت اکتسابی دست پیدا کرده است. اینکه ما با وضو در محضر قرآن می نشینیم هم ان شاءالله شامل هدایت اکتسابی می شویم.

 

در آستانه ولادت حضرت علی اکبر(ع) محفل قرآن امیرالمومنین (علیه السلام) بیاد شهید والامقام قدمعلی اصغری برگزار شد.

بعد از تلاوت دو صفحه از مصحف شریف از بیانات آقای رفیعی با موضوع ذکر استفاده شد و در پایان با مولودی خوانی برادر مهدور اظهار شادی محبان ائمه اطهار تکمیل شد.

گزیده ای مباحث استاد رفیعی:

نکاتی درباره ی ماه شعبان
ماه شعبان ماه صلوات کثیر است. ماهی است که از شرافت بزرگی برخوردار است. در ماه رجب باید صفات ناپسند را از خود خارج کنیم و در ماه شعبان (ماه تجلیه) خود را به اوصاف خوب متصف کنیم. مانند عید که در آن عیدی می دهند در این ماه خداوند متعال کثیر عنایت می کند. او که بخشندگی جزء ذاتش است در این ماه ها یک طور دیگر تفضل می کند.
اما آیا ما کثیر بهره مند می شویم؟
کثیر دریافت کردن به ما بر میگردد. پیامبر اکرم در معراج این معنا برایشان حاصل شد که "رب زدنی علما". نمی گوید علم مرا زیاد کن بلکه خدا ما را برای علم زیاد کند. ذکر شریف صلوات ما را برای دریافت تفضلات الهی بزرگ می کند. دریافت کثیر را برای ما ایجاد می کند. به همین خاطر آداب این ماه صلوات بسیار زیاد است. البته بحث کثیر فقط به زیاد گفتن نیست هر تعداد که می گوییم کثرت آور است. ان شاءالله شاهراه ماه شعبان با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد بر ما باز شود.

محقل قرآنی حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در شب ولادت سید و سالار شهید حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) به میزبانی جناب آقای قاسمی و بیاد شهید والامقام عبدالکریم طاهری که در آستانه سالروز شهادتشان قرار داریم ، برگزار گردید.

ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط حضار قرائت شد.