محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

به نام خدا.جلسه این هفته راس ساعت هفت و ربع برگزار گردید.اجرای این هفته بر عهده ی محمدحسن اصغری بود و بعد از تلاوت و ارائه نکات تجویدی،علی کریمی بحث آزاد در باب امواج خطرناک پیرامون انسان ها بحث نمود و بقیه اعضا را به این موضوع خطرناک و مضر هشدار داد.سپس از سخنرانی دلنشین استاد رفیعی(مسول محفل) بهره بردیم.

چکیده ای از سخنرانی استاد رفیعی:
   موضوع سخنرانی:سوره مبارک فجر و سیدالشهدا

در این سوره به فساد قومی اشاره میکند که بنا بر گفته امام صادق(علیه السلام) نقطه ی شروع آن سقیفه است.
قرآن هدایت جاودانه است برای هر زمان تا قیامت.حضرت مهدی(عج) هنگام ظهورش مردم را با همین کتاب هدایت می کند.
باید بدانیم که غیر از راه توحید هر راهی بن بست است.
و هر کس که بخواهد راهی غیر از راه نبی اکرم و ائمه پیش بگیرد به بن بست خواهد رسید.
زیرا حقیقت اسلام اهل البیت و قرآن است.
اگر کسی فکر کند بدون پیامبر به خدا میرسد،این شخص در توهم خود غرق شده.مثل شیطان که فکر کرد بدون سجده کردن نیز نزد خدا جایگاه دارد و در توهم خود غرق شد تبدیل شد به شیطان رجیم و از درگاه خدا رانده شد.شیطانی که حضرت علی(علیه السلام) می فرمایند:یک سجده او شش هزار سال طول کشید.
همچنین معنا ندارد انسان مومن کاری به نیت غیر قرب خدا انجام دهد و برای غیر او کار کند.زیرا اگه هر کاری به نیت غیر از قرب خدا انجام دادیم تبدیل به پوچ می شود.اما لازم به ذکر است که نیاز نیست هر کاری را انجام دادیم به نیت قربتا الی الله انجام بدیم بلکه همین که آن کار را به نحو احسنت و درست انجام بدیم خودش قرب الهی است.
هنگامی که سید الشهدا قصد رفتن به کوفه را کرد محمد حنفیه به ایشان فرمود ما از کوفه خاطرات خوبی نداریم و بهتر است به آنجا نروید.اما امام در پاسخ ابتدا شهادتین خودشان را گفتند و سپس فرمودند من برای اصلاح امتم میروم.و اینجا است که میفهمیم سوره فجر با سیدالشهدا مرتبط است.همچنین به گفته ی بعضی از عرفا منظور از والفجر همان صبح عاشوراست.
امامان ما دلشان از همه لطیف تر و مهربان تر است و برای اصلاح جامعه و برای رسیدن به خدا سختی های بسیاری را تحمل کردند همچون حضرت علی (علیه السلام) که فرمود من بیست و پنج سال طوری زندگی کردم که خار در چشم و تیغ در گلویم بود.و در زمان ما نیز حضرت مهدی(عج) دائما خوندل برای امتش میخورد.
نتیجه:
ما باید تمام امور زندگی خود را با قرآن و اهل البیت عصمت و طهارت و مهم تر فقط برای خدا انجام دهیم.
زیرا که در روز قیامت عمل بدون خدا پوچ و نابود است.و همچنین اگر خطایی از ما سر زد سریعا توبه کنیم نزد خدایی که میگوید اگر تمام بندگانم پاک و بدون گناه بودن،بندگانی را می آفرینم که گناه کنند و من آن ها را آمرزش و مغفرت دهم.
جهت شادی روح شهید این هفته محفل،شهید نواب صفوی صلوات.

شاهکار عکاس.

 مسول شهدا و مسول تبلیغات محفل وسط محفل یادشون افتاد عکس و کاغذ بزنند؟

 

نظرات  (۴)

۰۲ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۳۶ کارشناس عکس
عکس ها خیلی کم است اما نوآوری داشت ،حرفه ای بودند( افرین به عکاس )
عکس من نبود،از این بابت ناراحت شدم.
من کتاب هم که می خرم فقط عکسهاش را دوست دارم و میبینم.
پاسخ:
سلام به دوست عزیزم.از بازید و نظرتون نهایت تشکر.ان شاالله در هفته های بعد عکس های بیشتری خواهیم گذاشت
۰۲ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۴۵ نظم و ترتیب
پیام یکی از عکس ها اینه :
شما متاسفانه خودتون کفشهایتان را منظم نمیگزارید ، بلکه بسیار بی نظم و روی هم میریزید، یک ادم با معرفت به صورت ناشناس اومده انها را مرتب کرده.
سلام
انتشار صحبت های سخنران و گزارش تصویری از جلسه کار خیلی زیباست
خدا خیر دهد

سلام

من درمورد کار مسول شهدا و تبلیغات ازشون سوال کردم و اونا در جواب به من گفتند: وسایل تبلیغات متاسفانه خیلی دیر به ما رسید و ما مجبور به این کار شدیم

و حالا باید ببینیم که چرا وسایل تبلیغات دیر  رسیده؟؟؟؟؟!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی