محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

امسال نیز همچون سالهای گذشته توفیق برگزاری جشن بزرگ غدیر شامل حال دوستان محفل قرآن امیرالمؤمنین شد تا در حد توانشان جشن بزرکداشت این عیدالله اکبر را برگزار نمایند. برای روز غدیر روایات فراوانی نقل شده است از اعمال این روز تا فضایلی که برای این روز ذکر شده است. ولی متاسفانه شیعیان نتوانسته اند این روز را همچون عاشورا به دنیا معرفی کنند به همین دلیل است که مسئولین محفل از بین همه مناسبت ها این روز را برای کارِ یزرگ انتخاب کرده اند و هر سال برنامه هایی را برای آن تدارک می بینند. امسال برای دومین سال پیاپی قبل از روز غدیر در مساجد محل حضور پیدا کردند و برنامه هایی در مساجد اجرا کردند. استفاده از حجج اسلام علی قاسمی، محمد مهدی عمادی و آقای عنایت ماندگاری برای بیان فضائل روز غدیر و آقای سعید هاشمزاده جهت مدیحه سرایی از برنامه های ویژه این مراسمات بود.

فضاسازی خیابان مدرس با مزین کردن به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره و جای جای محله اندآن با نصب پوسترها و القاب مبارک امیرالمؤمنین از دیگر برنامه های بزرگداشت غدیر بود. امید است در راستای رهنمود رهبر انقلاب که می فرمایند "کار برای غدیر باید عمیق و گسترده باشد" اقدامات شایسته ای مرضیِ درگاه خداوند متعال انجام شده باشد.

اما جشن بزرگ غدیر در روز های چهارشنبه و پنجشنبه 8و 9 مهرماه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی رهبر استاد نهج البلاغه برگزار شد. مدیحه سرایی حاج مجید ربانی و ناصر شاهمحمدی و شعر خوانی سعید بیابانکی و علی زمانیان به شور و حرارت جشن افزوده بود.

ایجاد مهدکودک هایی ویژه دختران و پسران در طبقه پایین مسجد فضایی شاد و دلچسب برای کودکان و نوجوانان محبین مولا علی به وجود آورده بود.

نظرات  (۵)

از برادرانی که چندین سال هست در ایام غدیر در محل فعالیت می کنند صمیمانه سپاسگذارم. واقعا ما برای غدیر کم کاری کرده ایم و هر سال باید غدیر را بهتر برگزار کنیم تا ان شاءالله یک مسئله ی بین المللی و جهانی بشود.
امسال جشن غدیر مزیت های زیادی نسبت به سال های قبل داشت
خیلی عالی بود 
مخصوصا برنامه های شما در برنامه های مساجد مختلف محل قابل تقدیر است
۱۷ مهر ۹۴ ، ۱۵:۴۹ و یک انتقاد مخصوص مسولین برگزاری
نسبت به برنامه ریزی برای کودکان حاضر در جشن غدیر اهتمام بیشتری داشته باشید
شان جشن غدیر برای کودکان هم باید رعایت شود. مخصوصا که فرهنگ سازی غلط صدمات شدیدی در آینده به همراه خواهد داشت
یا کاری نکنید و یا حداقل های لازم برای یک برنامه خوب و فرهنگ ساز را رعایت کنید.
از عکاس(مازیار کمالی) این برنامه که با عکس هی زیبایش این خاطرات را به خوبی ثبت کرد کمال تشکر را دارم
سلام چرا اینقدر وبلاگ را رها کردید....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی