محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

گزیده ای از بیانات استاد رفیعی در شبهای 21 و 23 ماه مبارک رمضان
باید قدرِ این شبِ قدر را بدانیم و به احیای این شب توجه کنیم . امشب ، کثرت عمل مهم نیست بلکه اخلاص در عمل مهم است و احیای ما ، معامله ی با خداست.

نبی اکرم می فرمایند : من تربیت شده ی خدا و علی تربیت شده ی من و شیعیان تربیت شده ی علی هستند .

و نیز در جایی دیگر می فرمایند : هر کسی که مرا دوست دارد ، علی را دوست دارد و هر کسی که علی را دوست داشته باشد ، قطعا رضای خدا به او رسیده است .

یکی از بالاترین مقام ها ، مقام رضاست . مولا علی وقتی آن ضربت را خورد ، گفت : فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ . { وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَ اللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ : بعضی از مردم ( با ایمان و فداکار ، همچون علی ( ع ) در «لیلة المبیت» به هنگام خفتن در جایگاه پیغمبر ) ، جان خود را به خاطر خشنودی خدا می فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است.} بقره/207

عزیزان به رضای خدا ، راضی باشید . هر کسی که خدا از او راضی باشد ، رشته ی محبتش را به علی گره می زند .

"علی (ع) : بهای شما بهشت است ." قیمت شما در گرو آن چیزی ست که به آن علاقه دارید . کسی که خدا و نبی اکرم و علی را دوست داشته باشد ، گران بهاست . یعنی اگر مؤمنی به بهشت نرفت ، تقصیر خودش است .

دقت کنید که حب و عشق باید تبعیت بیاورد ، حب به تنهایی مؤمن را به بهشت می برد ولی چه زیباتر که تبعیت هم باشد .

علی (ع) : کسی که همتش آخرت شد ، خدا دنیایش را درست می کند ؛ کسی که درونش را درست کند ، خدا ظاهرش را درست می کند و هر کسی که رابطه اش را با خدا اصلاح کند ، خدا رابطه ی او با مردم را اصلاح می کند .


عمر ما کفایت نمی کند همه ی اعمال شب قدر را انجام دهیم . حقیقت این شب برای نبی اکرم قابل درک است ولی ما می توانیم به واسطه ی نبی اکرم بهره ای ببریم .

شب قدر برای ما جبران می کند به شرطی که وارد ولایت نبی اکرم شویم و اگر تحت ولایت نبی اکرم قرار بگیریم ، به توحید می رسیم .

{إِنَّا أَنْزَلْناهُ فی‏ لَیْلَةِ الْقَدْرِ} قدر/1  خدا قرآن را تنزل داد تا دست ما به آن برسد .

پس استفاده از شب قدر همان ورود به ساحت قرآن و ائمه است . رزق واقعی ما همین است .

عزیزان راه رسیدن به خدا ، انجام تک تک اعمال است که از توان ما خارج است ولی راه های میان بری هم ذکر شده : زیارت سیدالشهدا و قرآن به سر گرفتن و ذکر نام ائمه

پس باید از شب قدر بهره برد چون میان بر ماست .

"امام صادق (ع) : هر کس فاطمه سلام الله علیها را بشناسد، مانند کسی است که شب قدر را درک کرده باشد." به ولایت مداری فاطمه توجه کنید ؛ ته حرف این است که با فاطمه باید رفت ، مگر حضرت علی و سیدالشهدا و ... غیر فاطمه هستند ؟؟؟

قله ی توحید و معرفت امشب روزی داده می شود . ابتدا حمد خدا و سپس اعتراف به گناهان کنید و از خدا بخواهید به واسطه ی قرآن و ائمه وارد ولایتش شوید ...



گزارش تصویری این دو شب

انشالله این گزارش تصویری در اسرع وقت تکمیل میگردد

التماس دعا

نظرات  (۴)

فکر کنم قبلا فعال تر بود!!!!!!!!!!!!!
سلام
قبلا تصاویر زیبایی از رخدادهای محفل یا مناسبتها بالای وبلاگ بصورت روان قرار داده میشد ولی مدتی است از این تصاویر قرار نمیدهید. چرا؟
۲۶ تیر ۹۴ ، ۰۴:۰۴ محمد علی کریمی
سلام
دلم شکسته مرا باز بی صدا بخرید
رسیده ام به  ته خط از ابتدا بخرید
شریک نفس شدن ورشکستگی دارد
کمک کنید کمی از گناه ما بخرید
چقدر این رمضان‌ها بیاید و برود
نمی روم پی کارم دوباره تا بخرید
شرمنده خیلی معذرت میخوام ولی این دو شب که فرمودید و تصویر گذاشتید دو تصویر از شب 21 و7 تصویر دیگر از شب 23 است.
لطقا در اسرع وقت کامل بفرمایید.ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی