محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

محفل قرآن امیرالمومنین علیه السلام دو شب به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی به میزبانی آقایان دیباجی و رحیمی و بیاد شهیدان والامقام سید ابوالفضل دیباجی و رمضانعلی کاظمی برگزار گردید.

در این دو روز برنامه قبل از غروب آفتاب و با تلاوت جز14 و 15 قرآن کریم،آغاز و پس از اقامه نماز جماعت و صرف افطاری از مباحث استاد رفیعی استفاده میکردیم.

در پایان برنامه نیز با مداحی ذاکرین اهل بیت آقایان شیروی و قاسمی در سرور اهل بیت، به شادی نشستیم.


گزیده ای از سخنان استاد رفیعی در دوشب جشن میلاد کریم اهل بیت:

امام مجتبی (ع) شبیه ترین فرد به پیامبر بودند. یکی از زیبایی های زندگی ایشان این بود که با سیدالشهدا (ع) بارها با پای پیاده به مکه می رفتند و وقتی به کعبه می رسیدند ؛ می گفتند : بنده کوچک تو به در خانه ات آمده و با همه نداری اش خودش را فدایت می کند . همان جملاتی که سیدالشهدا برخی از آن ها را در گودال قتلگاه فرمود .

ماه رجب و شعبان اذن دخول رمضان است . نبی اکرم در آخرین روزهای ماه شعبان می گفتند : ای مردم ماه رمضان به شما رو کرده است و ماه رمضان شعبه ای از بهشت است چون همه ی شیاطین دست و پاهایشان بسته است .خطبه شعبانیه

مائده این ماه قرآن است ؛ قرآن قابل دسترسی همه نیست . در این ماه به خسته شدن ها و گرسنگی ها توجه نکنید .

شاید شما هم مانند من ماه رجب و شعبان را از دست داده اید ، نیمی از این ماه هم که گذشت . چه باید کرد ؟ اولیا می فرمایند تنها راه کسی که این ها را از دست داده است فقط تکیه به فضل خداست . کسی به روزه و نماز اول وقتش تکیه نکند .

عزیزان خدا اگر با فضلش با کسی برخورد کرد ، گذشته اش را هم درست می کند .

اگر این کار را کردید ؛ خدا پاداش کسانی که ماه رجب و شعبان را درک کرده اند را به شما نیز می دهد .


بهره از این ماه به معرفت ما بستگی دارد . اگر ما قرار است بهره مند شویم باید باطن این ماه را ببینیم . ساحت قرآن بسیار بلند است ، خدا قرآن را تنزل داد تا ما نیز بتوانیم از آن بهره مند شویم . تمام اولیا بواسطه این قرآن به حق رسیدند . ائمه فرمودند اگر حرفی از ما به شما رسید و با قرآن مطابقت نداشت ، بزنید به دیوار . چقدر زندگی ما منطبق بر قرآن است ؟؟؟ اگر می خواهید از قرآن استفاده کنید ، این ماه موقعش است .

عزیزان روزه به این نیست که نخوریم و نیاشامیم ؛ این که روزه عموم است . ما باید سعی کنیم روزه خواص را بگیریم ، همه ی اعضای بدن مان باید روزه باشد .

نوع دیگر روزه ، روزه ی خاص الخاص است که روزه ی قلب است یعنی هیچ لحظه ای از مؤمن نیست که بدون یاد خدا بگذرد . برای همین مؤمن بعد از ماه رمضان هم در حالت روزه باقی می ماند . ان شاءالله برسیم به جایی که روزه ی خاص الخاص بگیریم .بیشتر

عزیزان تا این اسباب معرفتی فراهم است ، خوب استفاده کنید . شاید روزی برسد که گرفتاری های زندگی ما را از این اسباب دور کند .

بیایید نیت و دل مان را امروز با توسل به امام مجتبی پاک کنیم .

گزارش تصویری


التماس دعا


نظرات  (۲)

اقاکی میبریدمشهد ماهم می تونیم بیایم .....
پاسخ:
سلام.
انشالله اواسط مرداد ماه زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مدت شش شب اقامت.
جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر با آقای مهدی رحیمی تماس حاصل فرمایید.
   اقای مهدی رحیمی   09138927731
باتشکر از نوای گرم مادحین اهلبیت شیروی  وقاسمی که بااشعار زیباشون به همه معرفت و شور تزریق کردند.
وتشکر ویژه و مخصوصی خدمت جناب استاد رفیعی که ایشون نیز هر هفته در دل ما انقلابی بوجود میاورند و مارا تا هفته بعد دل تنگ ادامش میکنند.
اجرکم عندالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی