محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

محفل قرآن این هفته بیاد شهید فاطمی، فرمانده گردان یازهرا شهید محمد رضا تورجی زاده و به میزبانی آقای کمالی برگزار گردید.


پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، برنامه پرسش و پاسخ توسط حجت الاسلام عابدی انجام شد و پس از آن از مباحث استاد رفیعی استفاده کردیم.

گزیده ای از معارف ارائه شده:

بخش اول : حضرت فاطمه سلام الله علیها

وجود حضرت فاطمه یک نور عالم گیر و هدایت کننده ای ست . خود اسم فاطمه به معنای پناه بر آتش است.

هر شخصی در این عالم اسمی دارد که ممکن است باطن آن اسم با خود شخص تناسبی نداشته باشد ولی اسم خدا و ائمه با تمام اسرار وجودی شان تطابق دارد.

ما با توسل به اسم ایشان از آتش دور می شویم حالا ببینید اگر شبیه ایشان شویم چه می شود!

حضرت فاطمه لحظات آخر عمرشان خیلی بی قرار بودند و نگران حضرت علی بودند در آن هنگام حضرت علی جمله ای به ایشان گفتند که باعث آرامش خاطر ایشان شد.

و آن جمله این بود : فاطمه جان ، نگران من نباش ، من با عشق خدا زندگی می کنم ...

مردی که کنده بود در قلعه را زِ جا     وا می کند پس از تو در خانه را به زور

بخش دوم : ذکر

حدیث قدسی : ای فرزندان آدم مرا در میان جمعیتی یاد کن تا من تو را در میان جمعیتی بهتر یاد کنم.

پیامبر می فرمایند : چهار چیز است که جز مؤمن به آن دست پیدا نمی کند : 1 - سکوت 2 - تواضع برای خدا 3 - ذکر خدا در هر حالتی 4 - کم چیز بودن برای خود.

یاد خدا در هر حالت یعنی هر لحظه خودمان را در محضر خدا ببینیم و درک کنیم؛ کسانی که این را درک نمیکنند مانند ماهی در آب هستند که به دنبال آب می گردد. همچنین یاد خدا در هر حالتی، به این معناست که چه در حالت خوب و چه در حالت بد، بیاد خدا باش.

حدیث قدسی : هر گاه در قلب بنده ای بیابم که غالباً به یاد من است ، تدبیر کارهایش را به عهده می گیرم ، خود همنشین او می شوم ، با او نجوا می کنم ، انیس و مونسش می شوم ، او را متمایل به درخواست خود می کنم ، اگر بخواهد خطایی مرتکب شود مانعش می شوم . آنان به حق دوستان من هستند و دلیران و شجاعان واقعی اند .

حدیث قدسی : ای داوود کسی که دوستش را دوست دارد سخنش را تصدیق می کند ، کسی که مشتاق دوستش باشد حرکتی می کند ، ای داوود من تنها یاد کننده ی کسانی هستم که مرا یاد کنند و بهشت من مخصوص اطاعت کنندگان من است و حب من مخصوص مشتاقان من است و من اختصاص دارم به محبین ...

پس از آن با نوای گرم ذاکران اهل بیت آقای عروجی و آقای کریمی در سوگ بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) نشستیم.

التماس دعا

نظرات  (۳)

مباحث این هفته خیلی دلنشین بود
با توجه به صحبت های زیبای این هفته از مسئولین خواهشمندیم در حد توان سخنان آقای رفیعی را بنویسید تا بیشتر استفاده کنیم.ممنون
سلام جایگاه این هفته محفل زیبا و مطلوب بود وهمچنین متناسب با هویت محفل امیرالمومنین.
اجرکم من الله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی