محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

جلسه این هفته محفل قرآن امیرالمؤمنین (ع) بیاد شهید والامقام حسین عابدی در کانون فرهنگی هنری کوثر برگزار شد. برنامه از ساعت 19:30 شروع گردید.

در ابتدا جوانان و نوجوان قرآنی صفحات 391 و 392 کلام الله مجید را تلاوت نمودند و بعد از بیان برخی نکات تجویدی و تفسیری این آیات، برنامه پرسش و پاسخ در ادامه مباحث جلسه گذشته با موضوع "حقیقت حمله اعراب مسلمان در زمان خلیفه دوم" با بیان آقای عابدی اجرا گردید.

پس از آن از بیانات استاد رفیعی فیض بردیم.

گزیده ای از مباحث ارائه شده:

مقام رضوان شیرین ترین نعمت الهی است. اگر ما خودمان را مقابل خودمان خالی خالی ببینیم و از نقطه صفر شروع به فکر کردن کنیم، به این نکته میرسیم که اگر دین و علوم غیبی نباشد به پوچی میرسیم و جواب بسیاری از سؤالاتمان را نمیابیم.

دل انسانی به سادگی خوش نمیشود و به مسرّت حقیقی نمیرسد اما در بهشت، در مقام رضوان، دل انسان به معنای واقعی خوش میشود.

اگر در این دنیا به انسان نعمتی داده شود، از آن بهره برداری میکند و نهایت استفاده را از آن میبرد اما همیشه نگران تمام شدن این نعمت است؛ همین نگرانی باعث میشود آن خوشی واقعی را نداشته باشد اما نعمات بهشتی طوری به انسان داده میشود که دیگر نگران تمام شدن آنها نیستیم.

در مقام رضوان تمام حجاب ها کنار میرود و انسان بی واسطه محبت خدا را می چشد. این عشق و محبت، بهجتی در انسان بوجود می آورد که آن نشاطِ روحیِ واقعی، انسان را فرا میگیرد؛ طوری که برخی بزرگان میگویند اگر دستور به عزاداری برای سیدالشهدا نبود، ما روز عاشورا را جشن میگرفتیم، از بس سیدالشهدا ما را به خدا نزدیک کرد و این عشق و محبت را به ما چشاند.

تبعیّت از نبی اکرم است که ما را به مقام رضوان میرساند؛ تبعیّت از نبی اکرم است که دل را به معنای واقعی شاد میکند. برای مثال حضرت ابراهیم وقتی که بتکده را از بین برد، مقابل او صف کشیدند و جامعه مقابل او ایستاد.

تبعیّت و سلوک با بلای اولیا یعنی صف خودت را معین کن؛ تعیین صف به این معنا نیست که ما دیگر راحت شدیم، تازه باید مشکلات را کنار زد.

هدف و غرض نبی اکرم، هدایت است و صف مقابل پیامبر، شیطان است که هدفش فریب انسان است و خود شیطان گفته که من همه را اغوا میکنم بجز مخلصین.

  لا اله الا اله یعنی توحید محض. الآن دنیای ارتباطات است مانند واتس اَپ و... که اینها بدست دشمن و با غرض ساخته شده است اما میشود از آنها استفاده کرد و هنگام استفاده، توحید را مدنظر داشت.

اوامر انبیاء برای ما بار نیست، ما برای انبیاء بار هستیم؛ آنها بلا کشیدند که ما به مقصد برسیم.

نظرات  (۱۸)

ماشالله به سرعت...
پ عکساش کو؟؟؟
عکس؟؟؟
پاسخ:
سلام.
با عرض پوزش به دلیل بروز برخی مشکلات فنی،تصاویر این جلسه با چند روز تاخیر منتشر میگردد.
منتظر انتقادات و نظرات سازنده شما هستیم...
یاعلی
۱۷ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۰۶ خوش شانس!!!
پ عسکاش کو؟
ما یه هفته اومدیم محفلا
نمیشه که یه بار مطلب را بخونیم و یه بار دیگه بیاییم عکس هاش را نگاه کنیم؟!
لطفا مدیریت سایت برنامه ریزی کنند که یه مطلب را به صورت کامل ئ سریع انتشار بدند که مخاطب بیشتری را هم جذب میکنه
عدد 5 چیه کنار عکسسمت چپ وبلاگ نوشتید؟
پاسخ:
5 روز مانده به حماسه حضور...
سلام بدلیل بعضی از رفتار های ناخوشایند مدیر وبلاگ بنده این هفته اصلا عکس نگرفتم و عکاس این هفته هم عکس خوب نگرفته بود این دلیل ((عکس؟؟))بود 
سلام.اقای عکاس محفل اولا بستگی به جنبه ی خودت داره(جنبت را بالا ببر) دوما مدیر وبلاگ خیلی انسان عزیزی اند. سوما اگر بخواهید همه  حرفی را با توهین بزنید ما هم درباره ی شما بلدی ما(مواظب باش) رابعا شما باید افتجار کنید و این کار را بگیرید حتی با التماس. اگه برید کنار از بی لیاقتی خودتون است. خامسا شما عکاس هر هفته نیستید دیگران هم باید استفاده کنند. سادسا غرور نگیرتتان زیرا عکس های شما هم بدتر نباشد بالا تر از این عکس ها نیست. سابعا............
سلام.البته مانسبت به عکاس محفل ارادت ویژه ای داریم.بی احترمی نشده باشد
۱۸ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۴۲ امام محمدی
از رفقای گل محفلی انتظار میره نظراتشون بصورت انتقاد و پیشنهاد برای کلیّت جلسات محفل و چگونگی برگزاری محفل باشه نه برای حرف های شخصی و درد دل...
سلام. عکاس محفل.یک سوال از شما؟
ایا شما اصلا ان شب دروبین خواستید؟؟؟؟یا کسی به شما دوربین تعارف کرد؟؟؟؟
لطفا جواب دهید.دوستتون دارم.به امید رفاقت بیشتر..........
بماند گاهی با اسم العبد خودشان و دیگران را مورد اهانت قرار میدهند و میگویند اهانت نکنید.
ولی ما تو  را دوست میداریم و مطمنیم حق باتو...
سلام دوستان مطلوبه که برسر مباحث اقای رفیعی بحث وگفتگو کنید حاشیه ها ارزش معنوی ندارند.
واینکه در بحث دوربین عکاسی محفل خود اقا محمد رضا که حالاخوب رو عکس ها ناراحتی دارند باید عکس بگیرند  ویا بعد از تقبل یکی از دوستان دیگه اعتراضی نشه
و من از جانب همه عزیزان محفلی از عکاسان محفل  از  سال ۷۴تا همین شبجمعه گذشته واقعأ کمال تشکر را دارم ودست تک تک را باافتخار میبوسم.
انشالله اجر ما همه با مولا علی علیهالسلام باشه.والسلام
سلام, دوستان درمورد شبهات و پرسش پاسخ هم ضمن شرکت در بحث در محفل نظر هم بدهند تا پربارتر بشه.
۲۰ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۵۴ آقای رضایی هستم
با سلام خدمت دوستان. جناب العبد بنده هیچ توهینی نکردم بعدشم شما وقتی از جریان خبر نداری نظر نده این جریان برمیگرده به چند روز قبل تر آقای العبد شما هرچی  خواستی گفتی بعد میگی توهین نکردی اتفاقا شما توهین کردی نه من. بنده همین جا فقط از مدیر وبلاگ عذر خواهی میکنم بنده زیاده روی کردم و شما آقای العبد لطفا درمورد مسائل آن هم اگر به شما مربوط است تحقیق کنید و بعد نظر دهید در ضمن بنده بهترین عکس ها رو میگیرم و هر وقت عکاس شدی بیا در مورد عکس های بقیه نظر بده
سلام لطفا صحبت های زیبای آقای عابدی رو هم بذارید
اولین عکس زیبا و حرفه ای بود افرین کاش ایات کمی واضح تر افتاده بودند
سلام اقای شاه محمدی

 خیلی خیلی عذر می خوام که اینا می گم مدیر اگه مدیر باشه نباید به همچین  

 نظر هایی را مثل نظر اقای رضایی را بگذارد یه لحظه روی وب بمونه . پس خواشا رسیدگی کنید

 و شما اقای رضایی لطفا هر انتقاد این جوری داری بهتر رودر رو به خود اقای شاه محمدی بگی نه این که با نظر بخوایی بحث کنی 

 
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۴۳ آقای رضایی
سلام اولا بنده عذر خواهی کردم بعدش هم ایشون خودشون بلده این کار رو بکنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی