محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

جلسه این هفته محفل در شام ولادت امام حسن عسگری (ع) به یاد شهید سرافراز اصغر مجیری برگزار گردید.

برنامه از ساعت 19 در منزل مسئول تبلیغات محفل، جناب آقای عمادی شروع گردید. در ابتدا حضّار صفحات 389 و 390 مصحف شریف را تلاوت کردند و سپس مجری، برنامه جدید محفل را اعلام کرد. 

مجری با بیان لزوم رفع شبهات دینی و اعتقادی جوانان شرکت کننده در برنامه های محفل، از دوستان خواست مسائلی که در جامعه ی امروزی برای خود و دوستانشان پدید می آید را در محفل ارائه نمایند تا با حضور حاج آقا عابدی مورد بررسی قرار گیرد.

سپس اولین جلسه پرسش و پاسخ با موضوع "حقیقت حمله اعراب مسلمان در زمان خلیفه دوم" بررسی شد. پاسخ به شبهه ی کتاب سوزی های انجام شده در زمان این حمله، محور سوالات حضّار و پاسخ های آقای عابدی بود.

پس از آن نیز از سخنان جناب آقای رفیعی استفاده کردیم.

گزیده ای مباحث ارائه شده:

هدف از خلقت ما بندگی است که اگر به این هدف نرسیم، در حقیقت باخته ایم.

بلای نبی اکرم(ص) از همه دست گیری میکند و بهترین بلایش بلای سیدالشهدا(ع) است.

در جلسه قبل گفته شد یکی از ویژگی های بلا این است که حجاب ها را کنار میزند.

انسان باید خداوند را بی توقع عبادت کند؛ یعنی اگر نعمتی به او داده شد خداوند را شکر کند و اگر بلایی به او رسید، صبر کند. مانند حضرت ایوب که وقتی خداوند نعمت هایی از او گرفت،باز هم از شاکران بود و برابر بلا ها، صبر میکرد؛ چون میدانست بلا و نعمت را خداوند میدهد.

حتی انبیا وارد بلای نبی اکرم شدند؛ وقتی اسامی پنج تن آل عبا را به حضرت زکریا گفتند،ایشان فرموند چرا وقتی اسم حسین را شنیدم دگرگون شدم؟؟؟

آن وقت بود که واقعه کربلا را برایش بیان نمودند و ایشان از خداوند خواست که فرزندی به او بدهد تا سرنوشت سیدالشهدا را پیدا کند؛ و چنین شد که حضرت یحیی به او داده شد.

قبلا گفتیم با بلا، خدا را دوست خواهیم داشت و آن وقت است که انسان محبوب میشود و کسی که محبوب خدا شد به مقام رضوان میرسد.

حقیقت محبت خدا نصیب نبی اکرم (ص) شد و او بود که حبیب خدا شد. حالا اگر بقیه انسان ها بخواهند به این مقام برسند باید چکار کنند؟؟؟

خداوند در قرآن کریم به پیامبر میفرماید: به مردم بگو اگر خداوند را دوست دارید، من {پیامبر} را اطاعت کنید؛ آن وقت خداوند شما را دوست خواهد داشت. (قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ)

یعنی سلوک ما بدون پیامبر میسّر نمیشود. انسان باید همسفر بلای پیامبر شود. قرآن کریم در این باره میفرماید: در روز قیامت ظالمان دست خود را گاز میگرند که چرا ما راه پیامبر را نرفتیم.(وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا)

خود ائمه فرموند که عده ای برای مصائب ما گریه میکنند و عده ای برای خود ما گریه میکنند. گر یه ما باید برای خود ائمه باشد. ما گریه میکنیم که با سوزاندن در خانه حضرت زهرا (س) در حق و حقیقت را بستند. ما گریه میکنیم که با بستن دستان امیرالمؤمنین (ع) راه جهالت را پیمودند. الان هم شیطانی که دارند راه حق را میبندند، ادامه همان شیاطین گذشته اند.



 و سپس از مدیحه سرایی و مولودی خوانی برادر امید ابراهیمی استفاده کردیم...

و سپس شام...

و گوشه ای از زحمات دوستان...


نظرات  (۹)

عکس من نبود
خدا قوت
یه کم کیفیت عکس ها پایینه
چرا؟

نیوفتی محمد رضا شاه
سلام با تشکر از زحمات دوستان دلیل پائین بودن کیفیت عکس ها برای اینه که حجمش کمتر باشه و راحت تر دانلود بشه و...
نویسنده وبلاگ یکی از منتقدان سر سخت وبلاگ قبلی و نویسنده قبلی بود اما خودشون. .....
همچنین آقا محمد رضا لطفاااااا بهترین عکس ها رو انتخاب کنید بنده هم به اندازه کافی عکس خوب گرفتم
عکس منم نبود
گریه گریه
سلام مسئول وبلاگ جواب این دوستانی که میگن عکس شون نیست رو بدید
ولی جواب من به این دوستان اینه که این عکس ها برای گزارش محفل هست و نه اینکه آلبوم خانوادگی که این دوستان عکس هاشون رو از ما می‌خواهند 

سلام به عکاس خارجی محفل که از کشور دوست و برادر آدریان اومده!
۱۳ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۰۶ ناظر عکسها
می دانم عکسها برای کزارش محفله اما در انتخاب عکس ها عدالت رعایت شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی