محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

قرب الهی و مقام مخلصین

مباحث توحیدی برای ماست.هر بحثی ریشه در توحید دارد.همه ی ما وظیفه داریم تا جایی که میتونیم در توحید قرب کنیم.بحث قرب مهمترین مسئله است.
مخلصین کسانی اند که به قرب راه یافتند و نه تنها قرب دارند بلکه معاد را هم میفهمند. تمام توجه ما باید در تمام لحظات به خدا باشد. اگر این اتفاق افتاد ما داریم در مسیر قرب قدم میگذاریم. مخلصین مقامی دارند که اینها رهاشدگان روزگارند و به هیچ چیز وابسته نیستند جز خدا مثلا سیدالشهدا با تمام مقاماتی که داشتند در کربلا به هیچ کدوم دل نبستند.فقط عباد مخلص حق دارند خدا را وصف کنند چون هیچ دلبستگی به چیزی ندارند جز خدا.
مخلصین روز قیامت احضار نمیشوند چون در تمام لحظات خودشان را در محضر خدا می دیدند پس دلیلی نداره که دوباره احضار بشوند.
چیزی که برای خدا نباشد اصلا وجود خارجی و عینیت ندارد چون خدا غیور است و ما حق نداریم ذره ای غیر خدا در عمل شریک کنیم. در این دنیا کسانی که به قرب می رسند تمام توجه شان به خداست و مطلوب خدا را میخواهند. گاهی از خودمان بپرسیم خدا از ما چه توقعی دارد؟ خدا یک توقع دارد:(هر کاری می کنید برای او بکنید.) آنچه نزد شماست فانی و آنچه نزد خداست باقی ست.
مباحث توحیدی مبناست. وقتی این مباحث را بفهمیم آن وقت احکام و کارهای دیگر را هم انجام می دهیم. عزیز من مقام مخلصین را اگر قرار بود ما نفهمیم برایمان نمی گفتند. مطلوب خدا این است. اگر ما این را بفهمیم ولایت الهی را هم میفهمیم.
مومنی اگر بخواهد مخلص شود باید هم تمام توجه اش در زندگی به خدا باشد و هم به معاد توجه داشته باشد چون لحظه لحظه ی ما قیامت را می سازد.
سر گناه نکردن:1-برای مقام قرب تلاش کنیم2-خودمان را در محضر خدا ببینیم3-توجه به معاد
امام سجاد:خدایا تو بهشت منی. هر لحظه مخلصین بهشت شان است. عده ای خدا و عده ای عمل شان جنت آنهاست.
ارزش ما بهشت خداست خودتان را به کمتر از ان نفروشید.

نظرات  (۱)

انتظار میره از محفل به این خوبی و این برو بچ با همت که سخنان استاد رفیعی خیلی زودتر منتشر کنند تا امثال من که نتونستم بیام محفل از مباحث معرفتی ایشون جانمونم.
خواهشا بروز تر بشید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی