محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

با نام خدا،در ساعت 7.30 محفل را  در منزل آقای دیباجی برپا نمودیم. ابتدا شروع به تلاوت جزء چهاردهم کردیم

و پس از اتمام جزء و تلاوت اذان توسط آقای رجایی،

نماز جماعت را به اقامت استاد رفیعی برپا کردیم.

پس از صرف افطاری ،

آقای رجایی چند آیه تلاوت نمودند 

وپس از آن از سخنرانی استاد رفیعی استفاده کردیم.

اما مشکلی رخ داد.مشکل این بود که مداح جلسه اقای رضایی بر اثر تجربه در بد قولی های آفافرهاد دیر آمدند.اما واقعا از مولودی خوانیشان فیض بردیم.

که ان شاالله سخنرانی ها و مناجات و مولودی خوانی های محفل در ماه مبارک رمضان را در اوایل هفته آینده منتشر خواهیم کرد.

بخشی از سخنرانی استاد رفیعی:


ادعیه و اذکار اگر مخفیانه باشد فضیلتش 70 برابر است. علاوه بر آنکه انسان باید اهل ذکر آشکار و پنهان باشد باید در جان خود نیز مشغول ذکر باشد.

مرتبه ای از ذکر که از تمام اقسام ذکر بالاتر است به یاد خدا بودن در تمام لحظات زندگی است و در هر لحظه ای اوامر و نواهی خداوند در نظر انسان باشد. لازم نیست مؤمن تسبیح دست بگیرد و راه برود.

امام صادق(ع) می فرمایند: شدیدترین و بالاترین چیزهایی که خداوند امر فرموده این سه مورد است. 1- با مردم با انصاف برخورد کند. 2- برادر دینی ات را در مالت با خودت مساوی قرار دهد و 3- ذکر خدا را بسیار داشته باشد.

ذکر زیاد به معنی گفتن یک سری جملات و اوراد نیست بلکه منظور آن است که در برخورد با هر کاری اگر اطاعت الهی بود انجام دهی و اگر معصیت بود ترکش کنی. رسول خدا میفرماید کسی که خدا را اطاعت کند ذکر کثیر دارد اگر چه نماز و روزه و تلاوت قرآنش کم باشد.

علامه طباطبایی در ماه مبارک رمضان تا فجر صبح بیدار بودند ولی اصلا دعایی نمی خواندند بلکه تمام قلبشان متوجه حق تعالی بوده است. حضور قلب و مراقبت انسان را به ذکر کثیر می رساند آنگاه سکوت چنین انسانی حمد خداست. علامه حلی توصیه می کرده اند به دعای کم همراه با کارهای نیک اکتفا کنید. متاسفانه امروز برعکس شده است دعا زیاد می خوانیم ولی عمل کم داریم.

احادیثی با این مضامین از ناحیه ائمه اطهار به ما رسیده است: کسی که  بدون عمل دعا کند مانند کسی است که بدون زه کمان تیر بیندازد. دعا همراه با حرام خواری مانند ساختمان سازی بر روی آب است. بدانید اگر آنقدر نماز بگذارید تا جایی که مانند کمان خم شوید و آنقدر روزه بگیرید مانند وتر کمان شوید هیچ نفعی برایتان نخواهد داشت مگر آنکه ورعی بازدارنده از محرمات داشته باشید.

امام صادق(ع) در تعریف تقوا می فرمایند: تقوا این است که در جایی که خدا تو را امر کرده مفقود نباشی و در جایی که تو را نهی کرده حاضر نباشی.


عکس نوشته ها:


به نظرتون اینا در حال دست زدنند یا دعا کردن:


زحمت کشان محفل:


با عرض پوزش به دلیل تاخیر در انتشار


نظرات  (۱)

۰۳ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۵۹ امام محمدی
زحمت کشان محفل دارند زحمت غذا ها را میکشند...
مهدی رحیمی هم در این مورد از همه زحمت کش تره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی