محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

با نام و یاد خدا، جلسه در ساعت 7.30 در منزل آقای رحیمی بر پا گردید.ابتدا جزء پانزدهم قرآن را تلاوت نمودیم

و پس از اتمام جزء و تلاوت اذان توسط آقای مجیری،

نمازجماعت به اقامت استاد رفیعی برپا گردید.

پس از صرف افطاری

وپس از تلاوت چند آیه از قرآن

از سخنرانی استاد رفیعی فیض بردیم

بخشی از سخنرانی استاد رفیعی:

بارزترین صفت امام مجتبی کریم بودن ایشان است البته همه اهل بیت کریم هستند ولی این صفت در ایشان تجلی بیشتری پیدا کرده است. اهل بیت مانند کلیدهایی هستند که می توانند قفل های بزرگی را باز کنند.

امام مجتبی دارای خلق عظیم نبوی هستند، خوش اخلاقی را فراموش نکنید، یکی از مسائلی که می تواند انسان را نجات دهد خوش اخلاقی است.

در این ماه به دلیل روزه داری به تقوا بسیار نزدیک هستیم. می فرماید اگر کسی اهل تقوا و صبر شد، پروردگار او را امان می دهد از شر شیطان های بیرونی و هیچ ضرری به او وارد نمی شود. یا می فرماید  آنهایی که می خواهند قوت اراده داشته باشند صبر و تقوا پیشه کنند.

ان الله مع المتقین. این معیتی که در این آیه آمده است خیلی چیز عجیبی است. معیت یعنی همراهی که شما را همیشه یاری می کند. اگر پروردگار حامی انسان شد دیگر انسان هیچ غمی ندارد و شیطان هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

ان الله یحب المتقین. بهترین شما با تقوا ترین شماست. کسانی که ایمان آوردند و اهل تقوا هستند هم در دنیا و هم در آخرت به آنها بشارت داده می شود. اهل تقوا قطعا از آتش جهنم نجات پیدا می کنند. بهشت برای متقین آماده شده است. هر کس تقوای الهی پیشه کند پروردگار برایش راه چاره ای قرار می دهد و از طریقی که گمان نمیکند روزی اش را می رساند.

همه ما گرفتار اعمالمان هستیم. اگر می خواهید امورتان اصلاح شود تقوای خدا را پیشه کنید و حرف محکم بزنید. اینکه مؤمنین دچار مشکلات فراوان می شوند به این دلیل است که حرف هایمان محکم نیست.

پس از آن از مولودی خوانی آقای طاهری استفاده کردیم.

نظرات  (۶)

۰۳ مرداد ۹۳ ، ۱۶:۰۱ امام محمدی
 دم عکاسش گرم...
خدا رحمتش کنه!!!
۰۴ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۵۷ یک عضو محفل
تو ماه مبارک رمضان محفل هفت هشت تا برنامه داشت. بر خودم به عنوان یک شرکت کننده در برنامه های محفل واجب می دونم از زحمات همه دست اندرکاران تشکر کنم مخصوصا آقا فرهاد کریمی که انصافا خیلی تلاش می کنند. از بر و بچه های تبلیغات هم ممنونم. زحماتشون داخل این عکس ها به وضوح مشخصه. دست بچه های وبلاگ هم درد نکنه هر چند دیر گزارشات محفل را گذاشتند.
بعضی از مسئولین محفل هم متاسفانه کم کاری کردند که ..... فعلا بماند.
اجر همتون با صاحب این ماه عزیز.
سلام؛
همه‌ی وبلاگ مرهون تلاشهای خستگی ناپذیر علی کریمیه، خیلی گله، من که خیلی دوستش دارم، البته خویش و قومشون رسول کریمی را هم کمی تا مقداری دوست دارم هرچند دیگه محفل نمیاد، امیدورام علی ایشون را هم بیاره محفل.
۲۳ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۹ جواب سوسانو
کدوم تلاش؟
ولادت امام مجتبی داره نزدیک میشه و هنوز گزارش ولادت اولین مطلبه!!!!!!!!
قبلنا صوت مداحی ها هم گذاشته میشد که دیگه خبری نیست...
بازم میگم : خواهشا یکی از مسولین محفل این علی آقا که میگید پر تلاشه را بیدار کنه...
پاسخ:
سلام به دوست گرامی خودم.
.باور کنید مشکلاتی سر راه بود که امکان انتشار مطالب ماه رمضان و این دو هفته ی اخیر نبوده لذا از شما عذر خواهی می کنم و ان شاالله جبران خواهم کرد.

لازم میدونم از تلاش رفقای محفلی تشکر کنم گرچه تشکر اصلی از طرف خداست و لازم هم میدونم انتقادی داشته باشم به وبلاگ که مدتیه شل شده و هیچ فعالیتی نداره.
اینطور که من میدونم بیش از هشت جلسه در ماه رمضان برگزار شد و پیام هاش برام اومد اما فقط سه تا از اونها اینم ناقص گذاشته شده.
من کم محفل میام اما از وقتی وبلاگ راه افتاد پیگیر سخنان آقای رفیعی بودم که خوب متاسفا اون هم...
حیفه، این زحماتی که کشیده میشه به تصویر کشیده نشه...
خواهشا کمرا محکم ببندید

پاسخ:
سلام آقای کمالی از اینکه وبلاگ را مرور می کنید تشکر می کنم.مشکلاتی بود که امکان منتشر کردن مطالب ماه رمضان نبوده و لذا در اینده جبران خواهم کرد
سلام عکاس عکس های خوبی گرفته بود اما آقای کریمی بد ترین هایش رو گذاشته بود انشاالله دفعات بعد .....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی