محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

از ساعت 7 و نیم قرائت جزء پنجم قرآن کریم را شروع کردیم. کم کم دوستان رسیدند. چند نفری از بچه ها با سرعت بیشتری خواندند ولی در میان قرائت ها چند نفر از نوجوانان محفل هم صوت خواندند. تا چند دقیقه ای قبل از اذان جزء را تمام کردیم.

اذان را برادر بزرگوارمان جناب آقای مجیری گفتند. بعد از آن ایستادیم به اقامه ی فریضه ی مغرب به امامت استاد رفیعی.

سفره های افطار را پهن کردند. به سبک سنت، اول خرما را آورند. بسم الله گفتیم و روزه خود را باز کردیم. قرمه سبزی خوش طعم به همراه دوغ، گرسنگی و تشنگی طول روز را جبران می کرد. ان شاءالله خداوند ارحم الراحمین این طاعات و عبادات میهمانان خودش را به احسن وجه قبول کند. ثواب اطعام برادران روزه دار قرآنی هم برسد به رفتگان خانواده جناب سجاد خان رضوانی و خانواده محترمشان. ان شاءالله.

قاری قرآن، جناب آقای شمس نژاد با تلاوت آیات پایانی سوره نبأ فضای جلسه را بیش از آنچه بود سرشار از یاد خدا و رحمت بیکران پروردگار کرد.

سخنرانی آقای رفیعی در شرح خطبه ی شعبانیه تمام خستگی ناشی از روزه ی امروز و افطاری خوردن را از تنهایمان بیرون می کند. این خطبه را رسول الله در آخرین جمعه ماه شعبان و در آستانه ی ماه مبارک رمضان ایراد کرده اند. خطبه ای سرشار از تذکرات مختلف برای استفاده ی هر چه بیشتر از ضیافت رمضان.

یاد امام حسین(ع)، دعای ماه مبارک و دعای استغفار با صدای با اخلاص آقای رفیعی پایان بخش جلسه اول ماه مبارک بود.

جلسه این هفته محفل قرآن به یاد شهید بزرگوار، شهید سید حسین موسوی برگزار شده بود. شهیدی که زندگی اش باید برای جوانان تعریف شود که چگونه از میانداری جلسات عروسی به درجه رفیع شهادت نائل می شود. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.


خلاصه ای از سخنرانی استاد رفیعی

خدا را سپاس می گوییم بابت همه ی نعمت های بی کران، به خصوص توفیق حضور در این میهمانی باشکوه را. سپاس ما بابت حضور حداقل کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

هر کسی که انسان را دعوت کند ما به دیده رحمت به او نگاه می کنیم در این میهمانی میزبان ما خداست. دو ماه را مقدمه حضور در این ماه قرار داد. امام رضا(ع) نقل کرده اند در اواخر ماه شعبان پیامبر خطبه ای فرموده اند. می فرمایند ماه خدا به سمت شما آمده است این ماه سرشار از رحمت و مغفرت و برکت است.

میهمان باید در میهمانی خیلی مودب باشد. میهمان اگر در میهمانی خوابید میزبان او را بیدار نمی کند. برای همیشه خواب روزه دار ثواب است. میزبان حرف میهمان را گوش می دهد. چون میهمانیم اهل کرامات خدا می شویم. نفس های میهمانان پاداش تسبیح دارد. اینها خصوصیات یک میهمانی عظیم است. در این ماه قرآن نازل شده است. قرآن سفره ی خداوند است. دعاها در تمام ساعات این ماه مستجاب است.

همانگونه که انسان وقتی یک بچه ی کوچک را نگاه می کند لذت میبرد و به دیده ی رحمت به او نگاه می کند خدا هم به بندگانش این گونه نگاه می کند. هر گاه خدا را بخوانیم اجابت می کند و لبک می گوید.

اما در این ماه چه باید بکنیم:

صدقه بدهیم. دیده های خویش به آنچه که نگاه به آن روا نیست باز بداریم. با یتیمان مهربانی کنیم. از گناهان خود توبه کنیم. در ساعات نماز دست به دعا برداریم. سجده ها را طولانی کنیم. خداوند به عزتش سوگند یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کنندگان را عذاب نمی کند.

پیامبر در این خطبه می فرماید: ای مردم هر کسی را در این ماه افطار دهید حکم آزا کردن یک انسان را دارد یا تمتم گناهانش را پاک می کند. اگر توانایی مالی نداشتیم با یک تکه خرما میتوان افطاری داد.

هر که در این ماه صله رحم کند خدا او را به مهر خود پیوند میزند. هر که در این ماه یک آیه از قرآن بخواند حکم یک دور کامل قرآن خواندن دارد. و هر که صلوات بسیار بفرستد خداوند ترازوی عمل او را سنگین کند.

بعضی ها یک سال یا تمم عمرشان را با رمضان ضمانت میکنند.

حضرت علی ر پای منبر سوال پرسیدند: بهترین عمل در این ماه چیست؟ پیامبر پاسخ فرمودند: بهترین آن ترک گناهان است.


عکس نوشت ها

اقدامات گروه تبلیغات محفل


قاریان نوجوان محفل

دست هاتونا شستید...؟؟؟


پستو نشینان محفل

نظرات  (۸)

جلسه نباید اینقدر طولانی باشد تا دیگران به دیگر کارهایشان برسند
محفل این هفته خیلی عالی بودزیادم طول نکشیدجلسه بایدمفیدوتاثیرگزارباشدکه الحمدلله بودکاردنیاکه ...یه شب اقای رفیعی دل درست تومحفل بوداینم شما...
اولا خوب سریع مطالب رامی گذاشتید این بار این قدر طول کشید مسئول وبلاگ چرا اخه چراشماکه خوب بودی
پاسخ:
سلام به دوست خودم.از همه عذرخواهی میکنم.ان شاالله با برنامه های جالب جبران خواهم کرد
شنیدیم محفل می خوادببره مشهد ماراهم می ببرید

پاسخ:
ان شاالله خواهیم برد.لطفا با علی کریمی صحبت کنید
چه عجب اقای اصغری بزرگوار را محفل زیارت کردیم البته اونم تو وبلاگ محفل....ما علی اصغراخیلی دوسش داریما به بچا بگید هواشا داشته باشند.
۲۰ تیر ۹۳ ، ۰۳:۳۶ علی اصغر اصغری
نه بابا...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خوبه یک دفعه فقط و فقط ،برای ثوابش، تو افداری شرکت کردیم و برای اینکه ریا نشه تو پستو نشستیم 

حالا ببینم این علی آقا میتونه همه ثوابهای ما را خرابش کنه

البته ما افطاریها را علنا می ریم اما اینجا افداری بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی