محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

سال های گذشته جشن سیزدهم رجب در منزل آقا فرهاد کریمی برگزار می شد اما امسال علی آقای کریمی از السابقون محفل سبقت گرفته بود و از مدت ها پیش جشن محفل را رزرو کرده بود. از چند روز قبل از آن هم با محمدحسین عمادی (مسئول تبلیغات محفل) دست به کار تهیه و نوسازی اسباب تزیینی محفل شده بودند. از روز یکشنبه نیز بچه های تبلیغات، مشغول آماده کردن فضای محفل برای برگزاری جشن میلاد شده بودند. تیم تبلیغات قدیم و جدید محفل بنرهایی مزین به نام امام علی بن ابی طالب را آماده کرده بودند تا به در و دیوار بزنند. از تیرهای وسط خیابان اندآن بگیر تا داخل کوچه. راه پله های خانه را که بالا میرفتی در کنار تزئینات، جملاتی ناب در بیان مقامات و فضائل امیرالمؤمنین انسان را به فکر می انداخت که "یا امیرالمؤمنین، افتخار میکنیم که شیعه ی شماییم ولی شرمنده ایم که نمی توانیم برای شما مایه ی آبرو باشیم".

یاران فرهنگی و تبلیغات، اتاق برگزاری جلسه را آنقدر با سلیقه تزئین کرده بودند که حتی سخنران جلسه هم بدون هیچ دلیلی به آن اذعان کرد. نام مبارک علی(ع) در وسط جایگاه، بادکنک های بنفش و نوارهای رنگی در اطراف آن ها، زیبایی خاصی به جایگاه داده بود.

مراسم شروع شد. مجری بسم الله را گفت و از جناب رجایی دعوت کرد تا جلسه را با تلاوت آیاتی از قرآن کریم متبرک کند. حُسن انتخاب قاری در تلاوت زیبای آیاتی در شان امیرالمومنین آدم را به تحسین وا می داشت. کم کم اتاق دیگر جا نداشت. آنهایی که با حوصله آمده بودند مجبور بودند از اتاق پشتی جلسه را پی بگیرند. امام جماعت مسجدالنبی، حاج آقا صمدی نکاتی درباره آیات تلاوت شده و بعضی از مناقب امام علی بن ابی طالب ذکر کردند.

مجری ابیاتی از شاعر جوان و معروف کشورمان خواند. حمیدرضا برقعی که خیلی مورد استقبال مردم قرار گرفته سبک جدیدی از اشعار را در مدح اهل بیت سروده است. شعری که در محفل با "به به" گفتن حضار مواجه شده بود را در سطرهای پایین می توانید بخوانید.

مولای ما نمونهء دیگر نداشته است
اعجاز خلقت است و برابر نداشته است

وقت طواف دور حرم فکر می کنم
این خانه بی دلیل ترک برنداشته است

دیدیم در غدیر که دنیا به جز علی
آیینه ای برای پیمبر نداشته است

سوگند می خورم که نبی شهر علم بود
شهری که جز علی در دیگر نداشته است

طوری ز چارچوب در قلعه کنده است
انگار قلعه هیچ زمان در نداشته است

یا غیر لافتی صفتی در خورش نبود
یا جبرِِییل واژهء بهتر نداشته است

چون روز روشن است که در جهل گمشده است
هر کس که ختم نادعلی بر نداشته است

این شعر استعاره ندارد برای او
تقصیر من که نیست برابر نداشته است


در پایان آقای رضایی، مداح با صفای اهل بیت که چندین بار دیگر نیز در مجالس محفل، نغمه سرایی کرده اند، در مدح مولی الموحدین خواندند و دوستان قرآنی در شادی اهل بیت شادی کردند.

در نهایت میزبانان محفل واسطه ی سفره ی اطعام امیرالمؤمنین شدند.

باشد که مورد قبول درگاه حضرتش قرار گیرد.

نظرات  (۷)

تشکر ویژه و فراوان از کلیه دوستان تبلیغات آقایان
محمدحسین عمادی-یونس کریمی-محسن دیباجی-سجاد رضوانی- محمد حسن اصغری
همچنین تشکر از بانی شـــــــــــــــــــــــــام ؛ آقای کریمی
سلام ،جشن شب ولادت حضرت امیر جشن بسیار خوبی بود به شخص من که خیلی خوش گذشت... بویژه از سخنرانی حاج آقا صمدی نهایت استفاده را بردیم.
ببخشید آقایان دم دری،1 همان میزبانانند که گفته اید؟
                               2نماد هایی از حضور جوانان درجشن اند؟
                               3 واحد بدرقه ی مهمانانند؟
                               4 منتظر رفیقاشونند که برند خوناشون؟
لطفا پاسخ بدید اینها چه کسانی اند؟ اسامی شون چیه؟ وآیا اون لحظه شام خورده بودند یا نه؟
اقا این سه نفر  ایستادند تا خوش امدگویی کنند.یا...
۳۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۰:۰۷ ابولفضل کریمی
خودم محفلی ام.سخرانی وماحی عالی بود

اینا گشنه های محفل اند ایستادند تا همه را رد کنند و به دیگ ها حمله ور بشند

آقای این سه نفر
این سه نفر هیچ کدوم از اینا نیستند .فقط سه بنده خدا هستند که از بس زحمتکشند هنوز شام نخورده اند.  :)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی