محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

اصفهان ؛ خمینی شهر ؛ شبهای جمعه ؛ سیّار

محفل قرآن امیرالمؤمنین ( علیه السلام )

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

انس با قرآن
انس با قرآن دلهاى ما را با معارف قرآن آشناتر خواهد کرد. هرچه در دنیاى اسلام کمبود هست، بر اثر دورى از معارف الهى و معارف قرآنى است. قرآن کتاب حکمت است، کتاب علم است، کتاب حیات است. حیات امتها و ملتها در آشنائى با معارف قرآن و عمل به مقتضاى این معارف و عمل به احکام قرآنى است. انسانها اگر طالب عدالتند و از ظلم بیزارند، راه مبارزه‌ى با ظلم را باید از قرآن فرا بگیرند. انسانها اگر طالب علمند و به وسیله‌ى معرفت و آگاهى و علم میخواهند زندگى را رونق ببخشند و راحت و رفاه را براى خودشان تأمین کنند، راهش به وسیله‌ى قرآن نشان داده میشود. انسانها اگر در پى ارتباط با خداى متعال و صفاى معنوى و روحى و آشنائى با مقام قرب الهى هستند، راهش قرآن است.
ضعف ما امت مسلمان، عقب‌ماندگى ما، کج‌رفتارى‌هاى ما، کج‌تابى‌هاى ما در مسائل اخلاقى و زندگى، همه‌ى اینها ناشى از دورى از قرآن است.
نقش قرآن این است که ما را از لحاظ ماده و معنا اعتلاء ببخشد؛ و این کار را قرآن میکند. کسانى که با تاریخ آشنا هستند، نمونه‌هایش را در تاریخ دیدند؛ و ما مردمِ این زمان، در زمان خودمان داریم نمونه‌هایش را مشاهده میکنیم. یک نمونه، همین شما ملت عزیز ایران هستید......
به همین اندازه که ما یک قدم به سمت قرآن، به سمت معارف قرآنى برداشتیم - که آنچه که ما به سمت قرآن حرکت کردیم، واقعاً یک قدم هم بیشتر نیست - خداى متعال به ما عزت داده است، به ما حیات داده است، به ما آگاهى و بصیرت داده است، به ما قدرت و قوّت بخشیده است.....


⚜کانال محفل قرآن امیرالمؤمنین«ع»

فعالیت در زمینه های مختلف از جمله:
✅مکتوب بیانات استاد رفیعی«سخنران محفل»
✅مباحث معرفتی
✅آشنایی با سوره های قرآنی
✅نشر آثار شهدا
✅مهدویت
✅نهج البلاغه
✅و...
🎈برای پیوستن به این کانال روی لینک زیر کلیک کنید.🎈

https://telegram.me/mahfel110

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

جلسه این هفته به میزبانی آقای عمو شاهی از ساعت19:30 برگزار گردید.

اجراء این هفته برعهده ی آقای کریمی بود. پس از تلاوت صفحات 337 و 338 توسط حاضرین در جلسه، نکات تفسیری و تجویدی  در مورد بعضی از آیات تلاوت شده ارائه شد. برادر مهدی کریمی از اعضای مجموعه حدیث علوی، حدیثی گهربار از حضرت علی(ع) با موضوع "نماز" ارائه کردند. سپس بحث آزاد با موضوع "مهدویت" توسط برادر محمد صانعی ارائه شد.

سخنرانی و مناجات این هفته توسط مسئول محفل، استاد رفیعی ایراد شد. موضوع سخنرانی در ادامه مبحث چند هفته گذشته، رسالت انبیا و مخصوصاً نبی مکرم اسلام بود.

و اما گزیده ای از مبحث ارائه شده توسط استاد رفیعی:

همه چیز با درس و تمرین و مطالعه و تلاش در آن موضوع به دست می آید اما قیامت و برزخ و معاد و.... قابل آزمایش نیستند و به حقیقت آن ها نمی توان پی برد.

هدف رسالت انبیاء این است که مطالب جدید و غیر قابل آزمایش را برای ما تلاوت کنند و آنها را به ما تعلیم دهند. زیرا این مطالب جدید، مطالبی هستند که سرنوشت انسان ها را می سازد و تغییر می دهد و راه صلاح و فلاح را به ما نشان می دهد.

حیات این جا،حیات آینده(برزخ ،قیامت) را می سازد به همین دلیل می گویند این دنیا مزرعه آخرت است.

ما کسانی نیستیم که به عالم برزخ و قیامت پی ببریم و این موضوعات، موضوعاتی نیستند که با مطالعه و آزمایش به آن ها پی ببریم.

پس باید از قرآن و انبیاء مخصوصا نبی اکرم یاد گرفت.

به عنوان مثال یکی از مطالب جدید قرآن این است که اگر کسی مال حرام خورد در نطفه ی آن شخص می رود و تا نسل ها می ماند به نظر شما آیا این موضوع قابل آزمایش است.

شرط بهره مندی از مطالب جدید قرآن و انبیاء طهارت و پاکی روح است.

اگر بر روی آینه ای قیر بریزیم و یا حتی روی آن را گرد و غبار بگیرد، چیزی نشان نمی دهد. اگر روح پاک شد و طهارت پیدا کرد تمام چیز های نادیدنی را می بیند و این جاست که می گوییم آن شخص دارای چشم برزخی است.

زیرا می بیند که فردی که این آب را می خورد این آب غصبی است یا فردی که حرف می زند از دهانش آتش بیرون می آید.

یکی دیگر از مطالب جدید انبیاء و قرآن این است که توشه فراهم کنید و به این دنیا دل نبندید زیرا این دنیا مسافر خانه است و خود را برای عالم ابدی آماده کنید.

ما باید راه خدا را با پاکی و بدون هیچ شک و تردیدی طی کنیم مانند حضرت ابراهیم که می خواستند ایشان را در آتشی که آن افراد حتی نمی توانستند نزدیک آن شوند پرتاب کنند. حضرت نمی دانست که آتش گلستان می شود اما با سرعت و بدون هیچ شک و تردیدی

رفت و آتش برای او گلستان شد.

پس ما باید روحمان را طهارت ببخشیم تا مطالب جدید قرآن و انبیاء را بفهمیم و هم دنیای آباد و هم آخرت آباد داشته باشیم.

صوت مبحث ارائه شده در جلسه این هفته را از لینک زیر دریافت کنید.


صوت مناجات این هفته را نیز میتوانید در قسمت زیر دریافت کنید یا بشنوید.


نظرات  (۳)

خدایا آینه وجود ما را ازگرد و غبار گناه پاک کن. الهی آمین
باسلام وعرض تشکر از همه مسولان محترم و دست اندر کاران وبلاگ محفل که پل ارتباطی اعضای محفل با همدیگر و مسولان را فراهم نمودید امیدوارم همه عزیزان موفق و پیروز باشید        لطف کنید آیه محوری سخنرانی را با ذکر آدرس در بحث ذکر کنید ضمنا جای  بخشی بعنوان حدیث هفته خالی است.ان شاء الله مؤجور باشید.
رحیمی جان دعا  که می کنی خودت نباید آمین بگی بالام جان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی